Wednesday, August 8, 2007

Uge 12





Jeg troede, at jeg var helt færdig - også med SecondLife. Men så kom jeg alligevel liiige til at gå ind en gang mere; jeg MÅTTE jo besøge InfoIsland, når der nu ligefrem var vagtdækning i går formiddags. Så vores fælles SR-avatar, Fuga Nicolaidis, og jeg var en tur derinde. Vi mødte Christina, en af projektlederne, og hun viste os rundt.
Fotoet viser Fuga ( med ryggen til, og en opsamlet kuffet i hånden ), Christine, og en ukendt mandsperson, der kom løbende forbi. Og det lykkedes mig at give Fuga en 23Ting-t-shirt på! :) Christine fortalte mig, hvad jeg skulle gøre, da påklædningen drillede. Faktisk var det en rigtig sjov måde at lave "sidemandsoplæring" på - noget, der ellers kræver fysisk tilstedeværelse, blev udført virtuelt! Og det gjorde nok også oplevelsen endnu bedre, at det foregik i et fagligt rum med en kollega.

Ellers er jeg vist færdig med 23 Ting nu. Det har været rigtig sjovt!

At oprette en personlig blog og lære at bruge Flickr som billedbehandlingsprogram er nok det, jeg har syntes bedst om. Foruden at oprette min iGoogle - DEN vil jeg helt klart fortsætte med at have & bruge! Og jeg havde jo en rss-feed i forvejen, men jeg bruger den mere systematisk nu.

At lære via sidemandsoplæring er en glimrende metode - ind i mellem. I dette tilfælde, hvor vi på mit bibliotek stort set alle har været med, og derfor alle har kunnet hjælpe hinanden, følge med i hinandens udvikling af blogge, og samtidig ha´ det sjovt sammen, har det fungeret rigtig godt. Samtidig lærer man jo utroligt meget om hinanden, når man ser, hvor personligt og forskelligt de andre løser samme opgave som en selv. Men jeg tror, at det er meget vigtigt, at hele "huset" deltager i sådan et læringsprojekt sammen - så kommer der både indbyrdes forståelse, opbakning og morskab ud af det.

Det har været rigtig godt for en gangs skyld at have lov til at "lege": at prøve, at experimentere, at snakke, at løse. God måde at lære på! :)

Men det har knebet voldsomt med at finde tid til opgavene, selvom det ikke har skortet på lysten. Der er så mange faste opgaver i hverdagen, der SKAL udføres. Og på et tidspunkt var jeg ved at køre lidt sur i hele tiden at skulle oprette mig nye steder, med nyt password osv. 11 uger var næsten for uoverskuelig lang tid - det var godt med opsamlingsugen halvvejs!

Jeg vil meget gerne deltage igen på denne måde. Faktisk håber jeg, at nogen vil få som fast opgave at følge med i, hvad der sker af nyt på web 2.0-området og samler sammen, så der med passende mellemrum kan laves et nyt sæt opgaver, der så kan løbe over 3-4 uger.

2 comments:

Bente Jensen said...

Til lykke, du er igennem ! Tusind tak for din lange afslutningskommentar, det er netop det vi havde håbet deltagerne ville få ud af forløbet. Vi har planer om at fortsætte tingene, med en ny hver måned, så det ikke bliver så presset med tiden.
Tak fordi du har gidet lege med os.

SBTVD said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the SBTVD, I hope you enjoy. The address is http://sbtvd.blogspot.com. A hug.http://sbtvd.blogspot.com/